Program u tijeku. Predbilježbe u tijeku!
Upiti i informacije na:
pou.obrazovanje@samobor.hr
091 3360 107
091 3360 199
091 3360 113
Vaučer možete zatražiti na linku u nastavku:
https://vauceri.hzz.hr/katalog-vjestina/programi/pomocnik-u-nastavi-pomocnica-u-nastavi-2133/
Vrsta programa: osposobljavanje
Opseg programa: 10 CSVET
Uvjet upisa u skladu sa Zakonom o osobnoj Asistenciji (NN 71/23):
Cjelovita kvalifikacija na razini 4.2
Iznimno cjelovita kvalifikacija na razini 4.1.
Trajanje programa: 250 sati
Od toga:
Teorijske nastave 90 sati
Praktične nastave 122 sati
Samostalnog učenja 38 sati
Isprava koju polaznik dobiva na kraju programa:
Uvjerenje o osposobljavanju za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik unastavi/pomoćnica u nastavi
Sadržaj programa:
1. MODUL: Inkluzivno obrazovanje i razvojne osobitosti učenika s teškoćama u razvoju
NASTAVNE CJELINE/TEME:
Utemeljenost inkluzivnog obrazovanja u međunarodnim i nacionalnim dokumentima i osnovni pojmovi u inkluzivnom obrazovanju
a) Strateški okvir i zakonodavni okvir
b) Osnovni pojmovi u inkluzivnom obrazovanju
c) Prava učenika s teškoćama
d) Etičke dileme i etička načela
Razumna prilagodba i potpora u nastavi
Osnove razvojnih osobitosti učenika s teškoćama u razvoju
a) Razvojne osobitosti učenika s oštećenjem vida
b) Razvojne osobitosti učenika s oštećenjem jezično-govorno-glasovne komunikacije i specifičnim teškoćama u učenju
c) Razvojne osobitosti učenika s razvojim teškoćama učenja
d) Razvojne osobitosti učenika s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima
e) Razvoje osobitosti učenika s intelektualnim teškoćama
f) Razvojne osobitosti učenika s deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD)
g) Razvojne osobitosti učenika s poremećajem u ponašanju
h) Razvojne osobitosti učenika s poremećajem iz spektra autizma.
Vrste učenja
2.MODUL: Potpora u odgojno-obrazovnom procesu i socijalnom uključivanju
NASTAVNE TEME/SADRŽAJI
Osnovni oblici potpore učeniku s teškoćama u razvoju prema uputi nastavnika
a) Uloga pomoćnika u nastavi/pomoćnice u nastavi i suradnja s učiteljem/nastavnikom/stručnim suradnikom/koordinatorom u cilju unaprjeđenja rada s učenikom s teškoćama u razvoju
b) Potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka i tijekom učenja temeljenog na radu
c) Didaktička pomagala, pomoćna tehnologija i potpomognuta komunikacija
d) Cilj i razine pružanja potpore učeniku s teškoćama
Pravila rada u školskoj ustanovi
Program rada, evidentiranje i dokumentiranje rada pomoćnika u nastavi
Komunikacija
a) Osnovne spoznaje o komunikaciji
b) Priroda i tijek komunikacijskog procesa
c) Vrste i načela uspješne komunikacije
d) Utjecaj stavova, uvjerenja i emocija na kodiranje i dekodiranje poruka
e) Prednosti i nedostaci pojedinih komunikacijskih oblika
Oblici potpore u komunikaciji i socijalnoj uključenosti učenika s teškoćama u razvoju (asertivnost, rješavanje problema u odnosima, prihvatljivi oblici ponašanja)
Komunikacija s drugim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa
Komunikacija s roditeljima/skrbnicima učenika s teškoćama
3. MODUL: Potpora u kretanju i obavljanju fizioloških potreba na siguran način
NASTAVNE TEME/SADRŽAJI
Sigurnost i zdravstvena zaštita učenika
a) Osnove zaštite na radu
b) Osnove zdravstvene zaštite učenika
Neposredna potpora pri obavljanju higijenskih potreba
a) Primjereno i odgovorno pružanje potpore pri obavljanju higijenskih potreba
Poštivanje dostojanstva učenika
Neposredna potpora u orijentaciji/kretanju
a) Osnovni oblici potpore u orijentaciji i/ili kretanju
b) Razine i cilj pružanja potpore u kretanju
c) Vrste i primjena pomagala u orijentaciji i/ili kretanju
d) Tehnike i postupci pružanja potpore u orijentaciji i/ili kretanju
Neposredna potpora pri uzimanju hrane i pića
Primjereno i odgovorno pružanje potpore pri uzimanju hrane i pića prema individualnim potrebama učenika
250 sati
POU Samobor i online