Grad Samobor

Planinarski dom Žitnica

Planinarski dom Žitnica na Japetiću nalazi se oko 1 km jugozapadno od vrha Japetića, na vrhu strme livade Žitnice, na 815 m nadmorske visine. Otvoren je vikendom.

Planinarski dom Žitnica na Japetiću nalazi se oko 1 km jugozapadno od vrha Japetića, na vrhu strme livade Žitnice. Od doma je preko livade otvoren izvanredan vidik na jaskansko podgorje i pokupsku ravnicu. U zidanom prizemlju je blagovaonica i kuhinja, a na drvenom katu su spavaonice.

Dom ima prostranu blagovaonicu, kuhinju, terasu i 3 sobe s ukupno 21 ležajem. Opskrbljen je hranom i pićem. Otvoren je petkom popodne, subotu, nedjelju, praznicima/blagdanima i prema dogovoru. Do doma vodi makadamska cesta iz Svete Jane. U domu se nalazi kontrolni žig Karlovačke obilaznice i Kružnog planinarskog puta kroz Samoborsko gorje.

Prilaz(i) vozilom: Do planinarskog doma možemo doći automobilom iz smjera Samobora ili Jastrebarskog. Iz Samobora Starogradskom ulicom krećemo prema zapadnom dijelu grada. Nastavljamo prema Smerovišću. Na izlazu iz Smerovišća skrećemo desno uzbrdo za Cerinu, nastavljajući preko Šipačkog Brega i Majura prema Dragonošu. Na blagom prijevoju ceste s proširenjima za parkiranje automobila (oko 800 m prije Dragonoša) odvojak je makadamske ceste koja vodi do parkirališta iznad doma. Iz Jasterbarskog, nedaleko od župne crkve, skrećemo s glavne ceste za Svetu Janu tj. Goricu Svetojansku. Cesta prolazi kraj dvorca Erdödy te nastavlja kroz sela Hrastje, Malunje i Ivančići. Ulaskom u Ivančiće cesta se uspinje i nakon kilometra je oštri lijevi zavoj nakon kojeg je raskrižje. Ravno nastavlja prema Gorici Svetojanskoj. Nakon 300 m je osnovna škola. Nedaleko od nje cesta skreće oštro desno nizbrdo, a kod kapelice ponovno desno. Nastavlja kraj igrališta NK Sv. Jana, kamenoloma, sela Grabarak do parkirališta iznad doma. Od Jastrebarskog do planinarskog doma ima oko 25 km, tj. oko pola sata vožnje.

Vrijeme pješačenja do okolnih planinarskih objekata: Planinarski dom Željezničar - 2 h, Planinarski dom I. Sudnik (Veliki Dol) - 2.30 h, Planinarski dom M. Plotnikov (Okić) - 5.30 h