T T T
Veličina fonta
Disleksija font Veći razmak Označi poveznice
Kontrast Invert Crno/bijelo
Novosti   /   Izložbe

ALU u Bunkeru III

Izložba nagrađenih studenata Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu

Održavanje:
16.11.2022. 19:00
17.11.2022.
18.11.2022.
19.11.2022.
21.11.2022.
22.11.2022.
23.11.2022.
24.11.2022.
25.11.2022.
26.11.2022.
28.11.2022.
29.11.2022.
30.11.2022.
01.12.2022.
02.12.2022.
03.12.2022.
05.12.2022.
06.12.2022.
07.12.2022.


Organizator: Centar za mlade Bunker

ALU u Bunkeru III

 

Otvorenje izložbe u srijedu 16. studenog 2022. u 19 sati

Art room - Centar za mlade Bunker

Ulica Savke Dabčević Kučar 8

 

Izložba je otvorena za posjetitelje do 7. 12. 2022.

 

Radno vrijeme Bunkera:

ponedjeljak, srijeda, petak 9 -15h

utorak, četvrtak 15 - 21h

subota 9 - 13h

 

ALU u Bunkeru III

Pokazalo se da već generacijama najbolji diplomanti i diplomantice ALU stasaju u značajne umjetnike i umjetnice koji oblikuju likovnu i kulturnu scenu Hrvatske. U tu skupinu najboljih svakako spadaju i recentno nagrađeni studenti Grafičkog odsjeka Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu: Nataša Devčić, Dorian Horvatić i Teo Kiš.

U sklopu programa ALU u Bunkeru predstavljamo njihove recentne radove, nastale za vrijeme studiranja u jeku pandemije i lockdown-a. Za vrijeme tih, mnogima traumatskih situacija, Nataša, Dorian i Teo zaobilaze govoriti o očitom i sveprisutnom, već istražuju potencijal beskrajnog prostora mašte kao poligona za vizualno oblikovanje trenutnih misli, fascinacija i interesa.

Kroz tri različite poetike promatramo intimne prostore koje mladi umjetnici opredmećuju u svojim radovima, nepretenciozno slijedeći vlastite impulse i stvarajući vlastite svjetove, vizualnu reprezentaciju neumoljive divergencije zeitgeista.

doc.art. Maja Rožman,  prodekanica za kvalitetu, poslijediplomske studije i cjeloživotno učenje

Nataša Devčić

„P i g a v c i“, 2022.; paus papir, flomaster

Rad Pigavci sastoji se od istoimene pjesme i mnoštva crteža infantilnog karaktera, čije se dimenzije mijenjaju i prilagođavaju s obzirom na izložbeni prostor.

P i g a v c i

Žmarci i komarci

migavi, spigani

imaginarni, slučajni

Dobrodošli!

Hodaju, trče

smiju se histerično

ili plaču

Žvaču! Trgaju se!

Tu su, pa nisu

Slojevi, ah ti

slojevi

Ma znaš kako je…

Hajde neka bude ovako

za promjenu

Bolje mislim kada stojim,

a još bolje kad se krećem

Baš zato su oni tu, pigavci.

Hvala na pažnji.

 

Nataša Devčić (1998., Velika Gorica) završila je grafički odjel u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Paralelno je pohađala i GU Elly Bašić te stječe glazbeno obrazovanje kroz šest godina osnovne škole klavira i četiri godine srednje škole gdje je maturirala solo pjevanje. Na Akademiji likovnih umjetnosti 2021. godine (Zagreb) završila je preddiplomski studij Grafika te iste godine dobiva pohvalu Akademijskog vijeća cum laude. U rujnu 2022. Godine diplomirala je kao magistra grafike na Akademiji likovnih umjetnosti u klasi red. prof. art. Mirjane Vodopije.

Izlagala je na dvije samostalne te nekoliko grupnih izložbi u Zagrebu i Samoboru. Surađuje i na brojnim radionicama (Prostorna akademija, radionica primijenjenih studija temeljena na teoriji, diskursu i praksi zvuka, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb, voditelji: Jan St. Werner & Michael Akstaller 2022., Žene s video kamerama, 15. Vox Feminae Festival, radionica animacije, u sklopu projekta Women on Women 2021.), master classovima (X je lijevodesno / Y je gore-dolje, Masterclass program radionica u sklopu priprema za Vector Hack festival 2022., Tehnički muzej, Zagreb, voditelji: Derek Holzer, Hansi Raber, Hrvoje Radnić i Ivan Marušić Klif 2022.) te tri godine za redom sudjeluje na edukacijskom umjetničko – istraživačkom projektu i terenskoj nastavi Matrice pod vodstvom red. prof. art Ines Krasić, red. prof. art Mirjane Vodopije te as. Ive Ćurić. Zajedno s Dalijom Stanić 2022. osnovala je nezavisnu Galeriju Polica na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Kontakt: Email: natasadevcic25@gmail.com / Instagram: @natasa_devcic

 

Dorian Horvatić

„Neonska tijela“, 2021.; digitalni crteži

Ova serija radova započeta je netom nakon početka pandemije, u vrijeme kada sam počeo studirati i odrađivati svoje obaveze od kuće. Činjenica da sam se 2019. godine odlučio primarno posvetiti produciranju digitalnih radova je u to vrijeme bila olakšavajuća, posebice jer digitalne radove produciram na vlastitoj opremi, pa nisam ovisio o dijeljenju opreme s kolegama. S obzirom na to da za vrijeme rada od kuće nisam mogao uživo pohađati predmet Crtanje akta, morao sam se snaći sam, služeći se online referencama. Razmišljao sam, međutim, kako napraviti odmak od uobičajenog, pa sam krenuo u vizualnu razradu motiva koja će mi biti zanimljiva i izazovna. Reference su mi bile obične fotografije koje nisu sadržavale osvjetljenje nalik na neon, tako da je završni vizualni ugođaj u potpunosti potekao iz onog dijela mojeg mozga koji je tragao za vizualnim ekvivalentom ASMR-u.

Transformacija tijela, detalja i prostora mi je -- uz prikaz ljudske forme -- bio jedan od glavnih ciljeva u ovoj seriji radova. Već sama neonska svjetla i njihove refleksije su zanosni, a tekstura zrna koja je prisutna na većini ovih digitalnih crteža donosi kvalitetu koja dodatno poziva gledatelja da u potpunosti uroni u rad. Ambijent koji sam postigao bih opisao kao nešto eterično, neopipljivo, ali i nešto što nas okružuje/preplavljuje kada su uvjeti savršeni.

 

Dorian Horvatić (1998.) maturirao je na grafičkom odsjeku Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu 2017. godine, a 2021. završio preddiplomski sveučilišni studij Grafike na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, pod mentorstvom prof. Roberta Šimraka.

Sudjelovao je na nekoliko likovnih kolonija i radionica te izlagao na više skupnih izložbi u Zagrebu, Samoboru, Jastrebarskom, Vukovaru, Čakovcu i Grožnjanu, a 2021. sudjeluje u suradnji ALU i Hrvatskog telekoma, u natječaju „Tech Future by ALU“, gdje je za svoj rad nagrađen jednom od četiri jednakovrijedne nagrade. Nagrađeni radovi prikazivani su digitalno u poslovnicama Hrvatskog telekoma u 26 hrvatskih gradova, pa time postaje dijelom najveće digitalne izložbe u Hrvatskoj. Sudjelovao je i u projektu „Izložba na ulici“, u sklopu kojega je oslikao mural u Maksimiru pod vodstvom stručne suradnice ALU Melinde Šefčić te uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba i Centra za kulturu i informacije Maksimir.

Trenutno pohađa diplomski studij Grafike na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Roberta Šimraka.

Kontakt: Email: dorian.horvatic@gmail.com / Instagram: @dorian111

 

Teo Kiš

„Tobogan“, „Prozori“, 2020.; ugljen, olovka i akril na papiru

U crtežima “Tobogan” i Prozori” bavim se istraživanjem jednim od najkompleksnijih i najbogatijih odnosa unutar umjetničkog rada: odnos figurativnog i apstraktnog. Ova serija nastaje u periodu intenzivnog traganja za definicijom, za nečime što će u meni izazvati potrebu za opsesivnim radom, i u ovim crtežima sam to pronašao. Tako nastaje serija od 23 rada, od koje ovdje prikazujem dva najznačajnija.

Svjestan asocijativnog rada misli gledatelja, ovim radovima promatrača zbunjujem i držim na distanci oblikujući mekane, prašnjave i lebdeće forme koje pronalazim u svom svijetu. Otkrivajući svestrane mogućnosti ugljena i akrila, ispipavam granicu, odnosno prostor igre između predstavljanja i stvaranja te samome sebi otvaram likovni apetit i upoznajem likovnost na nov i intimniji način. Dok stojimo pred radovima, osjećamo kako su nastali slojevito, u opuštenim dugačkim pokretima i u luđačkoj borbi kontrasta. Koncentrirano eksperimentiram i s lakoćom se uživljavam u nove manire; sloj po sloj, nastaju proizvoljni elementi, koji dolaze izravnim putem iz jezgre kreativnog izražavanja.

 

Teo Kiš (1998., Zagreb) završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu te upisao Akademiju likovnih umjetnosti (Grafički odsjek). Imao je tri samostalne (Knjižnica Savski Gaj 2018., Lauba 2020. i Lauba 2021.) i nekoliko skupnih izložbi (Art&Grad- Umjetnost se oglasila (Lauba, 2021), Art Zagreb- tehnički muzej Nikola Tesla, 2021., Boutique Art Fair NESVRSTANI-Lauba (2021.), Galerija Prica u Samoboru (2018. x2 ), HDLU (Plati i nosi, 2019.) i ostale. Ilustrirao je dvije zbirke pjesama (Moja žena piše dobre stihove/ Ivanka Blažević Kiš / Semafora, 2018., Svirao sam po najgorim birtijama ovog grada/ Milko Kiš / Semafora 2019. ), jednu slikovnicu (Mladi gospodin Aqua / Ivanka Blažević Kiš / StudioModerna, 2021.) i naslovnicu zbirke pjesama Montažna ptica / Ivanka Blažević Kiš / Litteris, 2021. Oslikao je murale na knjižnici, bolničkom i zatvorskom prostoru (Knjižnica Dubec 2022., projekt: “Estetizacija bolničkog prostora bolnice Rebro” 2021. i projekt: “Sloboda stvaranja” 2022.).

Kontakt: Mob: +385 95 563 5909 / e-mail: teokis.1@gmail.com / Instagram: @tteokis

Objavljeno: 09.11.2022.