
Crno bijele fotografije iz donacije Zlatka Price gradu Samoboru
Tihe istarske gradiće, ostavljene barke, raznolike motive vezane uz more i mnoge druge vizure zabilježila je
Vesnino stvaralaštvo bilo je izuzetno plodno, što potvrđuje i bogata ostavština donacije Zlatka Price gradu Samoboru iz 2002. godine u kojoj se osim njegovih slika nalaze i brojne crno bijele fotografije njegove kćeri Vesne Prica.
"Dvije kokoši i lonac", 1971.
Ciklusom fotografija „Samoborski staklari“,
U ciklusu fotografija „Portreti“ imala je veliku čast, ali i težak zadatak družiti se s mnogim velikanima jugoslavenske kulturne scene koji su dolazili njenom ocu i okom kamere uhvatiti njihov karakter koji su rijetko pokazivali, tek u svojim umjetničkim stvaranjima. Samo je jedan umjetnik svojim očima mogao prikazati pravu prirodu drugog umjetnika sa sjetom prepoznavanja i razumijevanja.
"Roditelji", oko 1970.
Sljedećim ciklusom „Trave i cvijeće“ Vesna nam na svoj najprirodniji način izražavanja kroz fotografije, dozvoljava uvid u svoj unutarnji razvoj i razmišljanja. U novom ciklusu bavi se prirodom gdje ne stavlja naglasak na cjelovite kompozicije već se koncentrira na detalje, bliskim kadrovima promatra teksturu svake latice i travke koju snima čime nam govori o dubokoj introspekciji sebe i svog bića.
"Oaza II", 1975.
Osamdesete godine nose sasvim drugačiju priču u Vesnin život. To je ciklus „Amerika“ kojim otkriva vizure visokih hladnih nebodera i neprirodnih perspektiva s kojima se susrela. Kao kontrast, istovremeno stvara dijametralno suprotni ciklus „Tarskih laguna“ kojim bilježi jedno tada pomalo usnulo ribarsko mjesto, tihe istarske gradiće, ribare i ostavljene barke.
Krajem života, devedesetih godina, radi već spomenuti ciklus „Izbjeglice“ kada se druži sa ljudima prispjelim za domovinskog rata iz Slavonije.
Jednom je Grgo Gamulin rekao „Izložba je kao i knjiga: otvorena unutrašnjost čovjeka“, a
Za Vesnu Pricu fotografija je bila sreća i način komunikacije, stoga su svi pozvani da putem fotografije razgovaraju s njom.
Nikolina Šimunović
"Srdele", 1973.
Vesna Prica (1947. - 1996.)
hrvatska fotografkinja
Vesna Prica, kćer jedinica akademskog slikara Zlatka Price i Zdenke Reiser, rođena je u Zagrebu 1947. godine.
Od najranijeg djetinjstva živjela je između Zagreba, Samobora i stare kuće Reiserovih u Mirnovcu. Odrastajući u umjetničkom okruženju, već rano pokazuje interes za umjetničku fotografiju, a 1970. godine usavršava se pod mentorstvom doajena hrvatske fotografije Toše Dabca. Svoje zanatsko iskustvo obogaćuje radom u Fotolaboratoriju u Stuttgartu, a 1971. godine radi u atelijeru Frana Vodopivca, jednog od najznačajnijih hrvatskih snimatelja i fotografa. Usporedno s traganjima za osobnim izrazom u umjetničkoj fotografiji, Vesna se bavi i profesionalnom fotografijom.
Njeni najraniji umjetnički motivi intimističke su naravi, emocionalne i ugođajne bilješke kojih se izvorište nalazi u poetskom prostoru djetinjstva, u obitelji i u Samoboru. Prvu samostalnu izložbu Vesna Prica postavlja u Studiju Galerije Forum u Zagrebu 1973. godine, a predstavila se ciklusom „Staklari samoborski“ nastalim 1972. godine. Kroz tek nešto više od dva desetljeća nizat će se i pretapati Vesnini ciklusi fotografija: Portreti (1973. - 79.), Trave i cvijeće (1975.), Amerika (1980.), Lagune Tarske vale (1988.), Izbjeglice (1993.)
Ciklus fotografija iz Tara čini protutežu Samoboru - njenom najranijem kontemplativnom fotografskom prostoru i izvorištu.
Izlagala je na petnaest samostalnih izložbi, retrospektivni prikaz njena petnaestogodišnjeg stvaralaštva održan je 1993. godine u Néprajzi Múzeumu u Pečuhu, a zadnju samostalnu izložbu ima u Poreču 1995. godine u Galeriji Narodnog sveučilišta.
Prerana smrt 1996. godine, nažalost je zaustavila njen umjetnički put.
U Samoboru, gdje je živjela većinu života, 2002. godine darovnicom njezinog oca Zlatka Price Gradu Samoboru, otvorena je Galerija Zlatko i Vesna Prica gdje se nalazi zbirka njezinih fotografija.
"Autoportret", 1971.
Objavljeno: 04.05.2020.