T T T
Veličina fonta
Disleksija font Veći razmak Označi poveznice
Kontrast Invert Crno/bijelo
Novosti   /   Civilna zaštita

Dan europskog broja 112

Broj na koji se turisti i građani mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji

Dan europskog broja 112

U subotu, 11. veljače obilježava se Dan europskog broja 112. Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav pružanja pomoći građanima. Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe). Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. g. potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače (11.2.) ustanovljen kao Dan europskog broja 112.

Svim građanima Europske unije nastoji se putem broja 112 pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama, osobito onima koji putuju između država unutar Unije. Svaka država članica dužna je primijeniti propisane standarde, što Europska komisija redovito prati utvrđenim načinima i kriterijima.

Broj 112, trenutno je jedini hitan broj u devet europskih država: Danskoj, Estoniji, Finskoj, Litvi, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj. Izvan Unije broj 112 koristi još 11 država u Europi i svijetu, kao jedini hitan broj ili uz druge nacionalne hitne brojeve.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

Sustav 112 u RH čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini.

Broj 112 u Hrvatskoj je ispunio svoju osnovnu namjenu i prepoznat je kao broj na koji se građani i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Prema istraživanju Europske komisije, čak 89% ispitanika u Hrvatskoj je reklo da bi zvali broj 112 ako im je potrena pomoć neke hitne službe dok je prosjek u Europskoj uniji 74%, pa možemo reći da je svjesnost hrvatskih građana o broju 112 znatno iznad prosjeka u Europske unije.

Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2022.godine na broju 112 zabilježeno je nešto više od 33,9 milijuna poziva.

Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova kontinuirano unaprjeđuje sustav 112 kao element kohezije sustava civilne zaštite.

Hrvatskoj je broj 112 prepoznat kao broj na koji se turisti i građani mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Više o osnovnim značajkama i funkcioniranju sustava 112 pročitajte u brošuri koju možete preuzeti na dnu članka.

Objavljeno: 09.02.2023.

Dokumenti za preuzimanje