
Od Zagreba do Samobora pedaliralo preko 2000 biciklista
Održana 4. Samoborska škola znanosti i tehnologije
Nuklearna energija, kao jedna od ključnih tema današnjice, bila je tema 4. Samoborske zimske škole znanosti i tehnologije koja se održala u Samoboru od 27. do 30. prosinca 2022. u prostoru male dvorane Galerije Prica. Svaki dan je u aktivnostima sudjelovalo čak šezdesetak samoborskih učenika.
Teme škole po danima su bile:
Škola je dio projekta kojim se već četiri godine (zimske i ljetne škola znanosti i tehnologije) učenike osnovnih škola upoznavalo s aktualnim temama suvremenog društva te temama koje su osnova suvremenih zanimanja koja su bazirana na STEM područjima. Projekt se u Samoboru uspješno izvodi od 2018. godine uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja i Grada Samobora uz logistiku udruge SURLA, Fizikalnog društva – Split i POU Samobor te uz sudjelovanje stručnjaka s PMF-a u Zagrebu i s drugih znanstveno-istraživačkih i obrazovnih ustanova. Više informacija o projektu može se pronaći na adresama www.hfd-steam.eu i www. surla.hr
Ideja ovog projekta je sukladno svjetskim obrazovnim trendovima, demonstrirati kako se djeca već od rane dobi mogu upoznati sa važnim temama suvremenog društva kako bi ih se motiviralo u pravcu perspektivnih zanimanja čiji stručnjaci značajno nedostaju u Hrvatskoj i šire u Europskoj uniji. Kroz fizikalne pokuse i modele te metode suvremenog obrazovanja približavaju im se složene teme koje su nedostatno zastupljene u školskim kurikulumima.
Djeca od rane dobi trebaju učiti fiziku, matematiku, informatiku i druga STEM područja. Istraživanja u svijetu zadnjih dvadesetak godina pokazuju da nema donje granice za početak učenja u STEM područjima. Samo je bitno da se sve teme i aktivnosti moraju djeci prezentirati na zanimljiv, poticajan, inspirativan način uz puno praktičnih aktivnosti i istraživanja, poticanje na znatiželju, kritičko razmišljanje i postavljanje pitanja. To je jedini način da se zahtjevna STEM područja na dulje staze približe djeci i da ih se potakne na kasnije učenje i usmjeravanje prema širokom spektru zanimanja od vrlo traženih strukovnih do inženjerskih ili znanstveno istraživačkih.
U strateškim dokumentima Europske unije ističe se da treba jačati sve komponente obrazovanja djece. Kroz neformalno obrazovanje mogu se brzo uvoditi teme i metode prateći aktualni razvoj znanosti i tehnologija i na taj način razjasniti čemu će im znanja i vještine koje uče u školi služiti kasnije u životu. Zato i u Hrvatskoj treba jačati programe neformalnog, izvannastavnog ili izvanškolskog STEM obrazovanja što u konačnici može pomoći i u edukaciji nastavnika i uvođenju novih tema i metoda u formalni obrazovni sustav.
Objavljeno: 02.01.2023.