T T T
Veličina fonta
Disleksija font Veći razmak Označi poveznice
Kontrast Invert Crno/bijelo

Dobitnik nagrade Oscar® Clint Eastwood se prvi put nakon 2009. godine i filma "Gran Torino" nalazi na dvije strane, redateljskoj i glavnoj ulozi. Clint Eastwood režirao je film prema scenariju Nicka Schenka koji je inspiriran člankom iz New York Times Magazina.

ODRŽAVANJE:
08.02.2019. 21:00
09.02.2019. 21:00
10.02.2019. 21:00

IZVORNO IME: The Mule
REDATELJ: Clint Eastwood  |  ŽANR: kriminalistički, drama
ULOGE: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Michael Pena
TRAJANJE FILMA: 116 minuta  |  GODINA: 2019  |  DRŽAVA: SAD  |  PLAKAT FILMA
POČETAK PRIKAZIVANJA: 07.02.2019

SADRŽAJ FILMA:
Eastwood je u ulozi Earla Stonea, čovjeka u svojim osamdesetima koji je bankrotirao, sam je i čeka ovrhu nad svojim poslom, kada mu ponude posao u kojem samo mora voziti. Čini se prilično lako, ali Earl zapravo postaje mula meksičkog kartela. Posao mu jako dobro ide, čak toliko dobro da mu povećaju "teret", a njega proglase glavnim rukovoditeljem. Earl se vrlo brzo nađe i u centru interesa policije, DEA agenta Colina Batesa. Iako su njegovi problemi s novcem sada stvar prošlosti, Earlove pogreške iz prošlosti počinju izranjati, a pitanje je hoće li imati dovoljno vremena ispraviti sve te pogreške prije nego što ga sustigne ruka pravde ili kartel za koji radi.

 

Mula

Warner Bros. Pictures, Imperative Entertainment i BRON Creative predstavljaju najnoviji film Clinta Eastwooda, dramu “Mula”. Eastwood ne samo da će režirati film nego je i sam u glumačkoj postavi, sa zvijezdama kao što su Bradley Cooper, Laurence, Michael Pena, Dianne Wiest i Andy Garcia.
Eastwood je preuzeo ulogu Earla Stonea, osamdesetogodišnjaka koji je ostao sam u starosti, bez obitelji i bez novaca, kad mu odjednom ponude posao koji je vrlo jednostavan – samo mora voziti. Međutim, nije svjestan da je postao mula narko kartela. Toliko je uspješan da uskoro počne prevoziti velike količine droge i dodijeljen mu je osobni pratitelj koji nadgleda što radi. Ali ne nadzire ga samo kartel, počeo ga je pratiti i nadobudni agent Colin Bates, iz Agencije za suzbijanje narkotika (Drug Enforcement Agency – DEA ukratko). Makar Earl više nije na pragu bankrota, njegove pogreške iz prošlosti počnu ga mučiti i nije siguran hoće li imati vremena ispraviti ih prije nego što mu ili kartel ili policija stanu na kraj.
 Ovo je prvi put da se Clint Eastwood nakon 2009. godine i kritički hvaljenog „Gran Torino“ našao i ispred i iza kamere. 
 Cooper nastupa kao Bates, Fishburne (“What’s Love Got to Do with It”) je njegov nadređeni i specijalni DEA agent, Pena je također DEA agent, Wiest (“Bullets Over Broadway,” “Hannah and Her Sisters”) je Earlova bivša žena, Garcia (“The Godfather: Part III”) je šef kartela, Alison Eastwood je Earlova kći, a Taissa Farmiga je pruzela ulogu Earlovu unuke, dok je  Ignacio Serricchio Earlov pratitelj iz kartela.
Clint Eastwood režirao je film prema scenariju Nicka Schenka, kojeg je nadahnuo članak iz New York Times Magazinea o devedesetogodišnjoj muli Sinaloa kartela, koji je napisao Sam Dolnick. Film je producirala producentska kuća Malpaso, zajedno s Timom Mooreom, Kristinom Riverom i Jessicom Meier te Danom Friedkinom i Bradleyjem Thomas iz Imperative Entertainment. Izvršni producenti su Dave Bernad, Ruben Fleischer, Todd Hoffman i Aaron L. Gilbert.  Jillian Apfelbaum i David M. Bernstein su koproducenti.
S Eastwoodom su iza kamere surađivali direktor fotografije Yves Bélanger i dizajner produkcije Kevin Ishioka te kostimografkinja Deborah Hopper i montažer Joel Cox (“Unforgiven”) koji su Eastwoodom već radili na mnogim projektima. Glazbu za film skladao je Arturo Sandoval.
 
O FILMU
 
Redatelj i producent Clint Eastwood glumi Earla Stone, muškarca koji se približava svojoj devedesetoj godini i koji je tek sad počeo shvaćati da je ono što je žrtvovao tijekom cijelog svojeg života – vrijeme s osobama koje voli – jedino za što vrijedi sve žrtvovati.         
„Earl je bio vrlo neuspješan u svojem privatnom životu, ali se cijelo vrijeme zavaravao oko toga i dijelio svima oko sebe savjete kako se ophoditi sa svojim obiteljima,“ objasnio je Eastwood. „Sad kad se uistinu želi vratiti svojim najbližima spoznao je da je to vrlo teško napraviti.“
Nakon što nije održao svoja obećanja, poput platiti za nadolazeće vjenčanje svoje unuke, Earl smatra da je novac jedini način da kupi njihovu ljubav. Kad bih ga samo imao, međutim, nakon što je potrošio desetljeća posvećujući više pažnje graničicama nego svojoj ženi i kćerki, njegov obrt je svejedno u opasnosti i Earl je na rubu toga da sve izgubi.
Producent Tim Moore je objasnio: „Earl je jedan od onih muškaraca koji se bolje osjeća kad provodi vrijeme van svojeg doma, a kad je doma nije osoba kakva bi njegova obitelj htjela da bude. Zbog toga se okrenuo drugoj ljubavi svojeg života – uzgajanju i prodaji graničica. A sad ni u tome više nije uspješan.“
Sve dok mu se ne pruži neobična prilika. Kao osoba koja je provela godine na cesti, putujući od jednog do drugog sajma cvijeća, Earl se vrlo dobro snalazi za volanom. A osim toga, s obzirom na njegove godine, tko bi ikad posumnjao da radi nešto nezakonito? Nadahnut istinitom pričom, scenarist „Gran Torina“, Nick Schenk, napisao je još jednu ulogu koja kao da je krojena za iskusnog Eastwooda.
„Najuspješnija mula koja je prevozila drogu za kartel Sinaloa bila je i najneočekivanija: devedesetogodišnjak koji je putovao zbog svojeg posla,“ izjavio je Schenk. „Apsolutno su ga obožavali. Stalno su ga častili hranom i pićem i prepustili mu kontrolu nad njegovim poslom. Zapravo sam zamislio Earla kao drugu stranu Walta Kowalskog iz Gran Torina. Kad sam istraživao za tu priču puno sam razgovarao s veteranima i puno njih kao da su se vratili ili ljuti na cijeli svijet, poput Walta, ili su se uspjeli pomiriti se sa svojim iskustvima i ostaviti ih iza sebe te su bili šarmantni i osobe u njihovom društvu bi se vrlo brzo opustile. Upravo na tome sam temeljio Earlovu karizmu, njegov pristup drugima i sposobnost uživati u životu. Naravno, to su sve vidjeli samo njegovi prijatelji i suradnici. Kao što to njegova bivša žena izjavi u filmu, svi drugi su dobili zabavnu verziju Earla, dok su ona i njegova obitelj dobili muškarca koji je jedva čekao da pobjegne nekamo drugamo.“
Eastwoodu se i kao redatelju i kao glumcu dojmio svijet koji je Schenk stvorio: „Nick vrlo dobro zna kako pisati za likove koji su uvijek spremni naučiti nešto novo, makar su već duboko zagazili u starost. Earla uvijek zanima što se događa oko njega i otvorenog je uma, makar zbog toga zna završiti u nevolji.“
Eastwood također smatra kako Earlu ne pada teško to što krijumčari drogu niti što je zapravo time postao kriminalac. Najteži teret mu je krivnja koje se ne može riješiti. Ali se ipak trudi. „U lošoj je poziciji financijski, potreban mu je novac ili će izgubiti i svoj dom i svoj posao kojem je posvetio cijeli svoj život,“ objasnio je redatelj. „ A jednom kad počne dobro zarađivati ne može odoljeti, a da se ne počne doživljavati kao Robin Hood, čineći dobro drugima i tako racionalizirajući svoje odluke. Međutim, on se ipak nalazi s krive strane zakona i to se pokaže opasnim – i za njega i za druge – te ga uvelike zabrinjava. Svidjela mi se ta zamisao o muškarcu koji ima toliko fizičkih i mentalnih prepreka koje mora savladati.“
Tijekom posljednjih nekoliko godina Eastwood se pred kamerama pojavio samo nekoliko puta, ali upravo ova uloga ga je ponukala da to ponovno učini. „Pročitao sam članak u New York Timesu o stvarnoj osobi na kojoj se temelji Earl i pomislio sam kako bi bilo zabavno glumiti muškarca te dobi – moje dobi, to jest. Smatram kako i dalje nastavljam učiti i promatrati svijet oko sebe, baš kao i Earl. Što dulje živiš to postaješ više svjestan svega što ne znaš. I unatoč tome ideš dalje.“
Producentica Kristina Rivera je izjavila: „Kad sam pročitala scenarij odmah sam shvatila da je Nick vidio Clinta u ulozi Earla kad ga je pisao. Također su me privukle teme žaljenja i opraštanja u filmu, čak i nadoknade, s kojima će se mnogi moći poistovjetiti. Svidjelo mi se to što je ovo priča o drugim prilikama, o tome da nikad nije prekasno biti uz svoju obitelj kad je to potrebno, čak i ako ste u prošlosti uvelike griješili.“
Eastwoodu su se u glumačkoj postavi pridružili glumci s kojima je prethodno surađivao kao redatelj, kao što su Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Pena i Alison Eastwood, te mnogi drugi s kojima je odavno želio raditi, među kojima su i Dianne Wiest i Andy Garcia.  Taissa Farmiga i Ignacio Serricchio također su dio talentirane postave.
           
Na strani zakona
Paralelno s Earlovom pričom pratimo kako policija pokušava pronaći mule koje rade za kartele, pogotovo najmlađeg od njih, agenta Colina Batesa. Cooper glumi neumornog DEA agenta koji pokušava stati na kraju enigmatičnoj muli koju nitko ne uspijeva pronaći. Bates, koji je tek nedavno postao dio tima, trudi se ne samo riješiti taj slučaj nego i dokazati se pred nadređenima. Kao i Earl, previše svojeg vremena posvećuje poslu, a premalo obitelji. Ironično, ali jednom kad se njihovi putevi isprepletu, kaže Cooper, „odmah osjete povezanost zbog grešaka koje se počinili, zbog toga što su obojica zanemarili svoju obitelj. Earl potiče Colina da se više posveti svojoj obitelji.“
Jedinicu Agencije za suzbijanje narkotika, u kojoj je agent Bates, predvodi specijalni agent Laurence Fishburne. “Ja sam onaj kojem Colin odgovara dok je u potjeri za notornom mulom. Uživao sam u Bradleyjevoj glumi i u tome što sam mogao raditi s njim, a i s Clintom ponovno, 15 godina nakon što smo snimili zajedno ‘Mystic River’”.  
Batesov partner je agent Trevino, a glumi ga Michael Pena koji je jedva dočekao priliku ponovno surađivati s Eastwoodom s kojim je snimio “Million Dollar Baby”.  Pena je o poznatom redatelju rekao: „Clint ne troši puno vremena na snimanje scena koje bi možda mogao iskoristiti, snima samo ono što zna da će upotrijebiti. Odličan je pripovjedač i ima odlično pamćenje te već nakon što dva ili tri puta snimi neku scenu zna kako će ju montirati.“
Pronaći Earla pomažu i Grant Roberts kao DEA agent, Pete Burris kao područni voditelj DEA-s, Loren Dean kao agent Brown, te, makar nevoljko, Luis Rocha kojeg glumi Eugene Cordero.
 
Obitelj
Talentirana glumica Dianne Wiest glumi Earlovu bivšu ženu koja se najviše razočarala u njemu zbog njegovog ponašanja prema njihovoj kćerki, koju je cijeli život ostavljao na cjedilu, i unuci. Mary vidi kako se Earl odnosi prema njoj i kako ponavlja iste greške. Uvijek je spreman nešto obećati, ali ta obećanja onda uvijek i ne ispuni.  
Wiest je sa zadovoljstvom preuzela tu ulogu zbog prilike surađivati s Eastwoodom: „Glumiti s Clintom je kao da glumite uz određenu ritmičnu glazbu jer on je poput glazbenika. Taj njegov ritam je vrlo velikodušan i jednom kad ga osjetite u svojem tijelu pokaže se da ste bolji glumac nego što ste mislili. Vjerujete njegovoj inteligenciji i primjedbama. Odnosi se vrlo nježno prema vama, osjećate se poput nota u nekoj džez melodiji, u kojoj su i svi ostali note, tako da svi zajedno doprinosite jednoj skladbi.“
„Dianne Wiest jedna je od najljubaznijih osoba koje sam ikad upoznala,“ izjavila je Alison Eastwood, kći Clinta Eastwooda koja i u filmu glumi njegovu otuđenu kćerku Iris. „Vrlo je draga osoba, oduvijek sam voljela njezin rad, tako da sam uživala u prilici glumiti zajedno s njom. Uistinu utjelovljuje Mary, Earlovu bivšu ženu punu ljubavi.“
 Dok Mary otvoreno predbacuje Earlu njegove loše odluke, Iris uopće ne želi s njim razgovarati. „Na početku filma, Iris izlazi iz prostorije svaki put kad Earl u nju uđe,“ rekla je glumica. „Vrlo je ogorčena, čak i ljuta, zbog toga što je njezin otac odabrao posao umjesto svoje obitelji. Jednom kad se Earl pokuša iskupiti, i uistinu se pojavi u važne trenutke, shvati da mora pokušati ostaviti tu ogorčenost iza sebe kako bi mu mogla oprostiti.“
Za razliku od Iris, njezina kći Ginny vidi drugu stranu Earla. Glumi ju Taissa Farmiga, koja se na početku filma sprema na udaju. „Volim Ginny,“ izjavila je Farmiga. „Puna je ljubavi prema svojoj obitelji i svojem djedu. Nitko drugi ga zapravo ne tolerira, ali ja cijenim njezino srce, njezinu iskrenost, to što želi imati odnos s njim makar nije savršen. Volim priče koje pokazuju nesavršenosti obitelji.“
Farmiga je također rekla da joj se svidjelo kako je film istraživao moć uspomena: „Uspomene nisu vječno prisutne – poput Earlovih graničica, koje cvjetaju samo jedan dan, imate samo jednu priliku stvoriti uspomenu. Ako niste tamo ili ako jeste tamo tijelom, ali ne i duhom, onda ste izgubili tu priliku. Ova priča pokazuje da je važno biti prisutan i da je važno brinuti se za one koji su ispred vas, pogotovo ako se radi o ljudima koje volite. Ginny vidi da se Earl trudi i cijeni njegove pokušaje, makar često nisu baš uspješni.“
 
 
Narko “obitelj”
Earl smatra kako biti uz svoju obitelj znači pružati im financijsku sigurnost i pomoć – počevši s Ginnyinom nadolazećem svadbom. Zbog toga ga njegova želja da bude od pomoći odvodi opet od upravo onih ljudi koji žele da bude kraj njih.
Kao i uvijek, Earlu je jednostavnije sprijateljiti se sa strancima nego održati dobre odnose sa svojom obitelji. Nakon prvog susreta s članovima kartela koji se brinu za njegovo preuzimanje i dostavljanje robe, Earl ih vrlo dobro upozna, čak se i sprijatelji s njima, pogotovo s Emiliom kojeg glumi Robert LaSardo, Andresom kojeg glumi Saul Huezo te kriminalcima koje glume Lee Coc i Noel G. Ali Earl uistinu postanu dijelom „obitelji“ tek kad upozna samog šefa.
Andy Garcia glumi Latona, šefa kartela koji zapošljava Earla. „Poznajem Clinta već mnogo godina i oduvijek sam želio surađivati s njim,“ izjavio je glumac. „Ovo je bilo divno iskustvo za mene. Vjeruje svojim glumcima. Znao sam tko je moj lik, on je znao tko je njegov i obojica smo bili svjesni smjera u kojem se razvija priča i koji su naši ciljevi u kojoj sceni. Clint svojim glumcima daje dovoljno prostora za improvizaciju i vjeruje im.“
Jasno je da Laton vjeruje kako je zavrijedio biti šef kartela koji živi u palači dok njegovi podređeni provode njegove naredbe – gotovo uvijek bez pitanja i oklijevanja. Jedan od njegovih podređenih je zvijezda u usponu, Julio, osoba koja nadgleda Earla.
Producent Tim Moore je objasnio: „Kartel je odabrao Earla za svoju mulu jer je on starac u kamiončiću, netko na koga Agencija za suzbijanje narkotika nikad ne bi posumnjala. Ali i sami brzo shvate kako ni oni ne znaju što mogu očekivati od ovog devedesetogodišnjaka koji koristi sporedne putove, samovoljno se zaustavlja i odmiče od zadanog puta. Odlična je mula, ali, s druge strane, osjećaju se kao da moraju neprestano paziti na njega.“
Julio uopće nije oduševljen ovim neželjenim zadatkom – zašto bi upravo on morao pratiti okolo nekog starca koji uopće naizgled ne razumije posljedice Latonovog interesa ni njegovog vlastitog nadgledanja?
Ignacio Serricchio, koji glumi Julia, kaže: „Mislim da je Laton nešto poput očinske figure Juliu, a Julio mu je zahvalan i odan i njemu i poslu koji obavlja.“
Tek nakon što provede vrijeme zajedno s Earlom, Julio počne cijeniti to što ga Earl ima za naučiti: „Julio je vrlo pedantan i ne voli kad se netko ne pridržava zadanog plana, a zatim u njegov život uđe upravo takva osoba i jednostavni zadatak pretvori se u njegovu najgoru noćnu moru. Isprva ga Earl neprestano živcira, ali zatim mu se počne sviđati. I upravo to mu se nimalo ne sviđa.“
Neki od glavnih igrača u kartelu su Clifton Collins Jr. kao Gustavo, Daniel Moncada kao Eduardo te Paul Lincoln Alayo kao Sal koji zajedno s Julio “prati” Earla tijekom njihovih vožnji.
 
 „Ne zaslužujem oprost. Ne znam znači li ti to išta… ali žao mi je zbog svega.”
 
            „Mula“ je i film ceste koji prati neobična proputovanja Earla Stonea po cijelom SAD-u dok krijumčari drogu za narko kartel, ali je ujedno i istraživanje života jedne osobe koja se u potpunosti posvetila svojoj strasti, graničicama, te istovremeno pustila da se isto toliko osjetljivi odnosi ugase isto toliko brzo koliko i njegovo omiljeno cvijeće brzo gubi svoje cvjetove. Kako bi oživio priču na velikom ekranu, Eastwood je surađivao s direktorom fotografije Yvesom Belangerom, montažerom Joelom Coxom, kostimografkinjom Deborahom Hopper, dizajnerom produkcije Kevinom Ishiokom te skladateljem Arturom Sandovalom. 
            Film se uglavnom snimao u Georgiji, gdje su pronašli lokacije koje su poslužile kao područja unutar i okolo Earlovog rodnog grada. Ishioka je rekao: „Ova priča temelji se na životu stvarne osobe, ali je ipak fikcija, tako da sam imao slobodu raditi čega god smo se dosjetili kako bismo oživjeli priču i kako bi okoliš odgovarao društvenim i ekonomskim okolnostima svi likova. Htjeli smo da Earlova okolica odražava činjenicu da nema novaca, kao i to da se počne doživljavati kao Robin Hood jednom kad počne dobro zarađivati.“
            Voditelj lokacija Patrick Mignano opisao je njihovu potragu za različitim lokacijama kao potragu „ za kravama i kukuruzom, za otvorenim prostorima i, najvažnije, za farmom graničica. Nikad to nismo precizirali u filmu, ali Earlov dom smješten je usred Illnoisa. Pronašli smo savršenu farmu graničica u Augusti.“
            Ostale lokacije bile su smještene u Atlanti, poput ureda Agencije za suzbijanje droga u kojem rade likovi Fishburnea, Coopera i Pene, kao i Maryina kuća, dom veterana, prostor gdje će se održati Ginnyino vjenčanje, moteli, i tako dalje.  
Scene u vulkanizerskoj radionici narko kartela snimali su u Novom Meksiku, a Latonovu impresivnu vilu pronašli su u Las Cruces te raskošno uredili, kako se i očekuje od rasipnog šefa narko kartela.
Tijekom filma Earl preuzima i dostavlja pošiljke u nekoliko američkih država, a film ga prati dok se vozi okolo. Kako bi to snimili, Eastwood i mala ekipa uzeli su dva Earlova kamioneta – stari i novi – na trodnevno putovanje pri kraju snimanja.
Moore se prisjetio: „Na kraju smo proputovali Novi Meksiko i Colorado, sve prema Illinoisu i Chicagu, kako bi snimili krajolik kroz koji se vozi Earl – kukuruzna polja, krave na ispaši, pustinju i prazne ceste. Tijekom tri dana snimali smo samo Clinta iza volana kao Earla, kako se vozi i pjeva pjesme.“
Earlu Stoneu nije teško voziti se: njegov život koji nije bio lagan, pun je žaljenja za greškama iz prošlosti i za greškama koje će sad svjesno počiniti kako bi, nada se, stvorio budućnost kojom grizodušje neće toliko vladati. Sve se svodi na dvije jednostavne stvari koje se znaju pokazati kao najteže u životu: obitelj i oprost.
Eastwood je ispričao: „Sa svakim filmom koji snimiš i svaki put kad glumiš naučiš nešto novo. Pričajući priče, glumeći u njima, sudjelujući u tim pustolovinama, rješavajući te probleme… Dobiješ dojam kako bi ih bilo iskusiti i kako bi se sam nosio s njima u stvarnom životu. Ova karijera je upravo zbog toga tako privlačna.“
„Earl je osoba koja je svjesna da nije učinio pravu stvar za svoju obitelj, ali tek sad postaje svjestan da mu možda nikad neće to oprostiti. To ga strašno pogodi,“ nastavio je. „Uvijek mislimo kako imamo dovoljno vremena. Možda nemamo. Možda ipak imamo. A možda ga ima i Earl.“

 

https://www.ulaznice.hr/web/regular/16147281